måndag 11 oktober 2010

Virus i sängen??

Jaha då avtog mitt bloggande ett tag då, efter en hektisk helg så ska jag försöka summera den innan jag lägger mig med datan i sängen (hoppas inte den har smittsamma virus).

Fredag och Lördag
I fredags var jag å Arvid och hälsade på hans gammelfarmor, vi gjorde i ordning fågelstugan och ställde dit en gran och en tall brevid som de får gömma sig i. Matade även grannens hästar med gräs och plockade lite gul kantarell. Kantarell letandet fortsatte även på Lördagen då jag, Arvid, Liam, Thinda och Sandra begav oss till skogs i jakt på det gula guldet. Det blev en "ica" påse med gulingar och en halv med trattkantareller. Trattisar hade vi kunnat plocka miljoners av, men eftersom både jag och syster har kvar sen i fjol, valde vi att lämna kvar de i skogen.

Söndag
På söndagen blev det sista finliret innan älgjakten. Jag röjde mitt enda oröjda pass vilket jag blev mycket nöjd med. Att det var mycket älgspår och färsk älgskit där är inte heller nått jag har emot. Jag bestämde mig för att snabbchecka de andra passen och när jag stannade vid ett fick jag se: Ja visst en ÄLG, en älgtjur med en pinne på vardera sida. Den gick och betade i vägkanten, jag studerade den ett tag från bilen, sedan åkte jag vidare, men den är välkommen tillbaka om han vågar till helgen, fast då kanske jag gör mer än bara tittar på den?

Idag har vi vart på badhuset i Alfta, Arvid trivs som en fisk i vattnet och kunde ta sig fram med hjälp av egen maskin. Tråkigt att de ens har hittat på att de ska lägga ner Alftas badhus, det är så grymt bra att bada med små knallhattar där. Många skratt blev det tillsammans med syster Sandra och hennes barn Liam och Thindra. Nä nu har det blivit dax att stänga av nippon pippon, imorgon ringer väckar klockan mellan 4-5 på morgonen och en ny jobbardag tar vid, dock väntar bara en 4 dagars vecka...

1 kommentar:

  1. Jag ser dig Virus ;) Tackar för det trevliga sälskapet på badhuset. Jag uppskattar värkligen att du kan följa med dit lite då och då. Det är kul för både mig och barnen och så hoppas jag Arvid inte vantrivs med oss heller =) Det värkade då inte så på hans underbara skrattande! Natti, natti från strasyster Sandra i Alfta =)

    SvaraRadera